Vier Fasen Bij Het Bouwen Van Een Nieuwe B2b Website - Studio Calypso (Antwerpen)

Published Jan 30, 22
6 min read

Website Bouwen: Open Source Vs Maatwerk (Custom Cms) - Studio Calypso (Antwerpen)

Studio Calypso™

Paardenmarkt 20, 2000 Antwerpen
03 290 03 03
Webdesign Antwerpen

Kun je gratis een webshop bouwen? Het ligt eraan hoeveel producten je wilt verkopen. (hoewel wat beperkt) in de VS en een paar andere landen, en met Simple, Site en Mozello kun je een webshop bouwen met maximaal vijf gratis producten. Dit kan tot op zekere hoogte handig zijn, maar het zal voor de meeste mensen niet genoeg zijn.

Wordpress Website Bouwen - Studio Calypso (Antwerpen)Website Bouwen? De Beste Oplossingen In 2022! - Studio Calypso (Antwerpen)


De meeste website bouwers hebben een of andere SEO-boostende functie ingebouwd, omdat ze allemaal willen dat je je publiek laat groeien en hun specifieke dienst blijft gebruiken. Je SEO kan wel verbeteren als je je eigen aangepaste domeinnaam koopt, maar verder zie ik geen echt verschil. Het schrijven van goede content is sowieso het moeilijke deel van goede SEO.Welke gratis website bouwer is het makkelijkst in gebruik? Op basis van mijn ervaring zou ik kiezen voor of .

0 5 oktober 2019 om 09:00 11 minuten lezen Je hoeft tegenwoordig geen webdesigner of -bouwer meer te zijn om een website op te zetten. Maar, het is niet eenvoudig zonder de juiste handvatten. Welke onderdelen bepalen of je website succesvol wordt of niet? Een helder doel, degelijke voorbereiding en focus op de inhoud.

In de eerste zeven stappen staan input verzamelen en content schrijven centraal. De laatste drie stappen gaan over het (op)bouwen van je website. We kunnen over ieder punt wel een boekwerk schrijven, maar deze stappen geven je in ieder geval houvast en een sterke start. 1. Ontdek je waarom Je weet vast wel wat je bedrijf doet.

Een Website Bouwen? Alle Tools Vind Je Hier! - Studio Calypso (Antwerpen)

Website Maken Bij De #1 In België - Studio Calypso (Antwerpen)Simpel Je Eigen Website Maken Zonder Voorkennis - Studio Calypso (Antwerpen)


Denk goed na over de waarom en schrijf deze op zoals je het aan een potentiële klant zou pitchen. Deze plaats je straks op de over ons-pagina. Vervolgens kun je een korte versie schrijven die op je homepage komt te staan. People don’t buy what you do, people buy why you do it.

Wat heb je te bieden? Dit klinkt vanzelfsprekend, maar schrijf voor jezelf op wat je precies aanbiedt. Voor welke diensten en producten is jouw perfecte klant bij jou aan het goede adres. Het kan een uitdaging voor je zijn om keuzes te maken. Misschien wil je wel alles bieden of kun je gewoon ontzettend veel.

Vier Fasen Bij Het Bouwen Van Een Nieuwe B2b Website - Studio Calypso (Antwerpen)Vier Fasen Bij Het Bouwen Van Een Nieuwe B2b Website - Studio Calypso (Antwerpen)


Kies dus enkele belangrijke producten of diensten (of de meest waardevolle) en omschrijf deze goed. Het is natuurlijk prima om eerst meerdere producten te omschrijven en deze zelfs op de diensten-pagina van je website te tonen. Maar kies daarna enkele producten (of liever zelfs één) die alle aandacht krijgen op de homepage.

Maar dat komt vanzelf ter sprake als je met die perfecte klant aan tafel zit. Kies jouw belangrijkste dienst(en) en omschrijf deze goed. 3. Laat zien wie je bent Potentiële klanten willen zien met wie ze het genoegen hebben. Wie is het gezicht achter het bedrijf? Zorg dat je iets over jezelf en je bedrijf vertelt: wie ben je, wat zijn je ervaringen, wat is je missie? Maak het zo persoonlijk mogelijk, dat wekt vertrouwen.

Supersimpel Een Eigen Website Maken, Zo Doe Je Dat! - Studio Calypso (Antwerpen)

Heb je een team waarmee je (samen)werkt? Laat je teamleden dan ook zien. Plaats dit onder het kopje ‘over ons’ of op de over ons-pagina. 4. Overtuig met resultaten Zodra iemand je website bezoekt, willen ze zien wat je in je mars hebt. Je kunt een prachtig verhaal vertellen, maar uiteindelijk heeft jouw potentiële klant een vraag en daarvoor heb jij mogelijk de oplossing.

Leg in deze content ook de link naar je diensten of producten. Dit leidt tot verhoogde interactie met je bezoeker. Overtuig bezoekers met geboekte resultaten zoals een portfolio. 5. Deel je kennis Je beschikt vaak over meer kennis dan je denkt. Wat voor jou vanzelfsprekend is, is voor de ander een eyeopener.

Zo word jij als kennispartner gezien en gaan bezoekers ook beter begrijpen wat je in huis hebt. Dit kan bijvoorbeeld met blogs, artikelen, vlogs of podcasts. Het inzetten van deze middelen zorgt daarnaast voor een betere vindbaarheid van je website. Vergeet niet om je kennis ook te delen via je socialmediakanalen.

Zorg voor pakkende branding Branding is een breed begrip. Velen denken dat dit alleen je huisstijl is, maar het gaat om een totaalbeleving van jouw bedrijf, product of dienst dat jou onderscheidt van de concurrent. Daar vallen ook punt 1 t/m 5 onder. Daarnaast onderzoek je waar de doelgroep naar opzoek is, wat kenmerkend is voor jouw product of dienst, en wat de concurrentie doet (en jij niet moet doen).

Website Bouwen: Open Source Vs Maatwerk (Custom Cms) - Studio Calypso (Antwerpen)

Bijvoorbeeld tijdens het winkelen, bij andere bedrijven, posters in bushokjes, of online op Pinterest, Instagram of Behance. Bepaal aan de hand daarvan je: Kies voor niet meer dan drie kleuren, anders wordt het een kermis. Ga voor twee basiskleuren en een accentkleur. Gebruik de kleuren of kleurtinten om de hoofdstukken of onderdelen van jouw website van elkaar te onderscheiden.

Iedere kleur roept een bepaalde associatie op. Rood staat bijvoorbeeld voor actie en groen voor duurzaamheid en natuur. Kies ook hier niet meer dan drie lettertypes. Een lettertype voor je bodyteksten, een lettertype voor je kopteksten en een extra lettertype voor mogelijke accenten. Typografie is een onderdeel van je uitstraling.

De teksten schrijf je daardoor makkelijk zelf, maar laat het ook even checken door een vriend, partner of collega. Fotografie is enorm bepalend voor de uitstraling van je website. Je website valt of staat met het beeldmateriaal. Heb je geen budget om een fotograaf in te schakelen, dan zijn er prima gratis stockbeelden te vinden via Unsplash of Pexels.

Gebruik de beelden in je header of om lange teksten te breken. De bezoeker zal je dankbaar zijn 😉 Een of enkele zinnen, ook wel slogans genoemd, die kort je doelgroep prikkelen, een belofte laten zien of op een aantrekkelijke manier samenvatten wat je doet. Soms is het prettig om icoontjes te gebruiken.

Stapsgewijze Gids Voor Het Bouwen Van Een B2b-website - Studio Calypso (Antwerpen)



Standaard icoontjes kun je integreren door bijvoorbeeld Font Awesome te gebruiken. Dit is een collectie van duizenden iconen die je direct op je website kunt gebruiken. Formaat en kleur kun je eenvoudig afstemmen op je eigen ontwerp. Heb je je vormen, kleuren en typografie helder? Dan hoeft het ontwikkelen van een logo niet moeilijk te zijn.

Wil je hier meer aandacht aan besteden of heb je een ingewikkeld idee? Schakel dan een ontwerper in. Tip: maak een moodboard van de bovenstaande punten. Zo zie je precies of de huisstijl goed voelt en bij je (bedrijf) past. Je kunt dit natuurlijk offline doen (knippen en plakken), maar dit kan ook digitaal in bijvoorbeeld Canva.

In de laatste drie punten gaan we alle input bij elkaar brengen in je website. 7. Bepaal de structuur Navigatiestructuur Begin met de navigatiestructuur. Ga na welke onderdelen je hebt en bepaal welke onderdelen op welke pagina’s komen. Je belangrijkste pagina’s vormen je navigatiestructuur. Minder prominente pagina’s (zoals je privacy statement) hoeven niet opgenomen te worden in de navigatiestructuur, maar bijvoorbeeld wel onderaan je pagina (in de footer).

Dit is de meest logische plek en moet makkelijk te vinden zijn voor je bezoeker. We adviseren om niet meer dan vijf (hoofd)navigatie items te hanteren. Het moet namelijk wel overzichtelijk blijven. Wat zet je waar? Vervolgens bekijk je wat waar komt te staan. Teken dit voor jezelf uit met blokken (per pagina).

More from Linkbuilding, SEO